miłośników polskiego lotnictwa
Pokaż punkty

.: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :.
Temat: Krwawicz Nakoneczny Żywicki Dąbrowski (2012-07-01,20:23)

Cześć Fajterzy ! Interesuje mnie i gryzie mały problem ponieważ, źródła dotyczące śmierci w książce Cumfta i Kujawy a'propos katastrofy samolotów są raczej dziwne i nie przekonują mnie , wypadek samolotów 16 PSFTS z dnia 16 Marca 1945 nad Wroot    
samoloty Harvard FT344 i Harvard FX381, a może i Oxford HN378, co tu jest grane skoro Krwawicz ma na grobie datę 14 Czerwca 1945, a leciał samolotem razem z Dąbrowskim samolotem nr FX381, no to dlaczego na stronie książki nr.347 czytam, że, uwaga, że zmarł w samoloci Oxford nr. HN378. Zresztą źródła internetowe mówią o wypadku z dnia 14 Czerwca 1945 roku samolotów Oxford HN378 i Oxford NM419, kiedy Romuald Stefan Żywicki (P-705756, grób BB-466, cm. Layton 1 z 28 lotników PSP) zginął wcześniej bo 15 Kwietnia 1945 roku w bazie satelitarnej 61 OTU w Rednall na Mustangu Mk.III ex z 354 FG USAAF. Niech no mnie ktoś poratuje i poprawi i wyprostuje te fakty. Na te rozbieżności natrafiłem szukając danych o pil. Żywickim. Łap Pan Majster pędzel, drabina leci....
Adam Andrzej Włodarczyk  [93.154.167.163]Dodaj współrzędne [Odpowiedz]

znalezionych: 4, strona 1 z 1

(4) Re: Krwawicz Nakoneczny Żywicki Dąbrowski z dnia 2012-07-01, 20:23 :
Wybaczy Pan, ale z moim imieniem będę robił co mi się podoba.    
W Pana wypadku skoncentrowałbym się na rażących błędach i niedbalstwie językowym;)
piotr
[86.179.6.162]  Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(3) Re: Krwawicz Nakoneczny Żywicki Dąbrowski z dnia 2012-07-01, 17:44 :
Imie Piotr to raczej się powinno pisać z dużej litery. Nieprawdaż ?
Adam Andrzej Włodarczyk[78.30.94.218]  Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(2) Re: Krwawicz Nakoneczny Żywicki Dąbrowski z dnia 2012-06-26, 12:32 :
Niestety, w księdze "Ku czci poległych lotników 1939-1945" jest błąd.     
16 marca 1945 w wypadku Harvarda FX381 zginął plut. Wacław Dąbrowski (nr sł. 706450).    
Por. Krwawicz zginął 16 czerwca 1945 w wypadku Oxforda I nr HN378 (zderzenie z Oxfordem NM419 pilotowanym przez plut. Jana Dąbrowskiego, nr sł. 706454, który przeżył).    
Błąd wyniknął zapewne z błędnego odczytania dokumentów (przy pisaniu miesięcy jako liczb rzymskich łatwo pomylić III i VI) oraz zbieżności nazwisk i numerów służbowych dwóch plut. Dąbrowskich.
warszawiak
[83.16.84.202]  Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(1) Re: Krwawicz Nakoneczny Żywicki Dąbrowski z dnia 2012-06-25, 00:23 :
Cytat:
Niech no mnie ktoś poratuje i poprawi i wyprostuje te fakty.
    
    
Najwyraźniej trzeba będzie:    
    
1. Przed sześciocyfrowym numerem ewidencyjnym podoficerów nie stosuje się literki "P"    
2. Słyszałem o lotniskach satelickich, o satelitarnych nie ;)    
3. 16 marca 1945 zginęli Dąbrowski i Krwawicz, natomiast Nakoneczny i Żywicki (załoga drugiego Harvarda) uratowała się    
4.Żywicki zginął 15 kwietnia 1945    
5. 61 OTU mieściło się w Rednal, nie ''Rednall"    
6. Poza książką Cumfta i Kujawy są też inne źródła ;)    
7. W języku polskim nazwy miesięcy piszemy z małej litery    
    
Pozdrawiam
piotr
[86.181.201.36]  Dodaj współrzędne [Odpowiedz]

znalezionych: 4, strona 1 z 1

Powrót do tematów Powrót do Myśliwców